motorrijden olie en supplementen

Motorrijden met supplementen en essentiële olie

Motorrijden is het gaafste dat er is. Ik rij op een zwarte Daytona 955i en heb een goede samenwerking met mijn motor. We rijden bij voorkeur in Duitsland, daar zijn de wegen mooi en heb je de ene bocht na de andere. In Nederland is het vaak te druk op de weg. Als het even mooi weer is gaat iedereen fietsen. En als je denkt dat motorrijders asociaal zijn, dan moet je eens kijken wat zondag fietsers doen. Die gaan als ze je horen aankomen midden op het fietspad fietsen, want je mag er natuurlijk vooral niet langs. Nee hoor doe mij maar Duitsland, daar zijn ze motorminnnend.

Motorrijden, supplementen en essentiële olie

Bij motorrijden wordt er veel van het lichaam gevraagd. Om te beginnen moet je weten welke krachten er bij motorrijden aan de orde zijn. Want motorrijden met de gyroscopische krachten is pure natuurkunde. Het vergt ook wat rekenwerk om de bochten op de goede manier te kunnen nemen. Laatst viel ik om in een haarspeldbocht omdat ik te weinig vaart had. Gelukkig liep ik alleen een deuk in mijn ego op.

Om goed motor te rijden heb je een goede concentratie nodig. Daarbij is het ook belangrijk dat je ontspannen bent. Enige flexibiliteit is ook handig net als het vrij zijn van gedachten. Voordat ik ga rijden neem ik enkele supplementen en ik gebruik pepermunt olie.

Concentratie

Het belangrijkste bij het motorrijden in Duitsland met alle bochtige wegen is de concentratie. Bij gewoon woon-werk verkeer vind ik dat toch wat anders. Het is namelijk niet de bedoeling om uit de bocht te vliegen. Om de bochten goed in te schatten, je snelheid te regelen en te voelen wat de motor wil is een goede concentratie van belang.

Ribose en magnesium

Voordat ik ga motorrijden neem ik altijd een glas water met daarin een schep ribose opgelost. Ribose is een suiker die daarheen gaat waar het nodig is. Elke orgaan kan de ribose ontvangen. Het levert energie (ATP) en de magnesium zorgt voor de juiste verdeling van de energie. Mijn hoofd wordt er altijd helder van wat de concentratie ten goede komt.

Pepermunt olie

Ik smeer een druppel pepermunt olie op beide slapen en achter mijn oren. Door de pepermunt gaat mijn geest open, mijn hoofd wordt helder. Wat ook fijn is dat het daardoor in mijn helm lekker ruikt.

Ontspanning

Ontspannen zijn is belangrijk om lekker te kunnen motorrijden. Als je veel stress hebt komt dat het rijden niet ten goede. Een beetje stress maakt je juist scherp en alert, maar van teveel stress ga je verkrampt rijden en dan heb je er geen plezier in. Duitsland is zo mooi, dat het fijn is om tijdens het rijden van de omgeving te genieten en dat lukt niet als je niet ontspannen bent. Daarnaast kun je beter nadenken als je ontspannen bent.

Om goed ontspannen te kunnen motorrijden neem ik magnesium. Om te ontspannen heb je serotonine nodig en omdat aan te maken magnesium. Verkrampt van de stress op de motor zitten rijdt niet lekker en is niet veilig.

Flexibiliteit

Voor de flexibiliteit tijdens het motorrijden neem ik visolie . De celwanden in het lichaam zijn opgebouwd uit EPA en DHA. Dat maakt de celwand flexibel. En als je cellen flexibel zijn dan ben je dat vanzelf ook als mens. EPA en DHA zitten beide in visolie. Je moet ook wel flexibel zijn met motorrijden omdat het nooit gaat zoals je denk dat het zou gaan. Er zijn veel onverwachte elementen: het weer, de andere weggebruikers, omleidingen. Het is handig om een beetje flexibel daarmee om te kunnen gaan.

Vrij van gedachten

Het is belangrijk om vrij van allerlei gedachten te zijn als je gaat motorrijden. Een sollicitatie gesprek in je hoofd voorbereiden terwijl je ook je focus voor het rijden nodig hebt is niet handig. Boze gedachten of zorgen kun je ook beter niet meenemen op de motor.

Motorrijden is hard werken voor de spieren

Motorrijden is hard werken en best een belasting voor de spieren. Na een dag op de motor voel je dat wel. De rechter onderarm spieren voel ik doordat ik met mijn rechterhand het gas doseer. Mijn linker schouder voel ik doordat ik deze gebruik bij het sturen. Als je iets te hard de bocht ingaat dan kan je dit corrigeren door je linker handvat naar beneden te duwen. Mijn nek voel ik altijd wel door het kijken, met name bij de haarspeld bochten. Dan komt het echt op het kijken aan. Het is heel onnatuurlijk omdat je heel ver over je rechter of linker schouder moet kijken. De motor volgt dan vanzelf. Mijn adductoren voel ik ook altijd omdat je de motor daarmee ook stuurt. Net als bij een paard. Deze reis hebben we op de heen en terugweg 200km op de snelweg gereden met op de heenweg heel veel regen. Daarvan verkramp je behoorlijk. Daarom heb ik de DeepBlue tube mee. Hiermee na een dag rijden alle vermoeide spieren insmeren is echt een verademing.

Op deze pagina zijn de algemene voorwaarden van toepassing. De informatie op deze pagina is informatief van aard en niet bedoeld als persoonlijk medisch advies. Oerlogisch kan geen aansprakelijkheid aanvaarden voor: direct of indirect geleden schade die het gevolg zou kunnen zijn van het toepassen van de informatie en/of het wel of niet aanbieden van bepaalde informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.